Week 5 Dag 31 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu Week 5 Dag 31 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu

Week 5 Dag 31

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Mei 2015 | Spanje, Astorga

De winkels zijn hier 's morgens pas om 8.30 open op een tijdstip waarop wij allang onderweg zijn. De cafe's daarentegen al veel eerder. Het is een gewoonte geworden om na de eerste kilometers daar een kop koffie te drinken (die over het algemeen erg goed is), gecombineerd met een stukje tortilla of iets anders lekkers.
Vandaag is het 28 graden geworden, de rit was niet zwaar en we zijn aangekomen in Astorga. Morgen wacht ons het hoogste punt van de Camino bij het Cruz de Ferro op 1500 meter, dat is bijna 500 meter hoger dan het hoogste punt in de Pyreneeën. Daarover morgen meer.

• 26 Mei 2015 - 20:36

Hans En Jetty:

Beste Henk, volgens de statistiek heb je vele volgers. Welke van kathedralen of kerken in Leon en Burgos heeft de meeste indruk op je gemaakt? Geniet je ook zo van de verse 'zumo de naranje'? Hoe vond je het bisschoppelijk paleis van Gaudi? Je komt morgenochtend langs een kleine intieme kapel, waar je weer echte kaarsjes kunt branden. Goede reis verder. Ultreia. Hans en Jetty.

• 26 Mei 2015 - 21:34

Krijn En Thea:

Dag Henk,
    Wij zijn inmiddels weer terug van onze reis naar Iran. We zijn moe van alle indrukken en de warmte, maar we hadden het niet graag gemist. We hebben echt nog wel even nodig om alles te laten bezinken, maar de dagelijkse beslommeringen en de grote en kleine zorgen van alle dag vragen ook onze aandacht. Wat dat betreft lijkt het ons heerlijk om net als jij op de fiets te stappen en zomaar je gedachten te laten gaan.
    We hebben nog geen enkele keer gelezen dat het je tegen zat of dat je er genoeg van had.
    Overkomt dat je niet of houd je dat voor ons verborgen?
    Sterkte met de zware tocht morgen! Doe voorzichtig.
    Groeten,
    Krijn en Thea