Week 4 Dag 25 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu Week 4 Dag 25 - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu

Week 4 Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Mei 2015 | Spanje, Nájera

Vandaag heb ik maar ongeveer 40 km. gefietst, dit om Bouwe de kans te geven mij in te halen. We zullen elkaar waarschijnlijk treffen in Belorado. De tocht ging nu door de wijnstreek La Rioja, overal waren groepjes mensen bezig de druiven te snoeien. In de kas in Naarden moet dat denk ik ook hoognodig gebeuren maar dat zien we over een paar weken dan wel.
Op de foto's uit Loprono die ik vanavond nog zal plaatsen bronzen figuren van pelgrimgangers en boven de ingang van de Santiago kerk een tafereel van Jacobus, deze keer niet als pelgrim maar als Santiago Matamoros (Jacobus de Morendoder. Najera waar ik nu ben, een oud koningsstadje in 923 op de Moren heroverd is gebouwd tegen de achtergrond van een roodbruine rotswand vol openingen als een gatenkaas.
Helaas lukt het deze keer niet om de foto's in de juiste positie te zetten?

• 20 Mei 2015 - 20:50

Hans En Jetty:

Beste Henk, dank voor je dagelijks verslag. Mochten jullie ioverwegen in.Belorado te overnachten, dan is.'casa waslasa' een goed adres. Al die tuinen en wijngaarden. Buen Camino, Hans en Jetty