Week 4 Dag 24 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu Week 4 Dag 24 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu

Week 4 Dag 24

Blijf op de hoogte en volg Henk

19 Mei 2015 | Spanje, Logroño

Gisteren heb ik Pamplona laten liggen omdat ik daar al een keer geweest ben met Betty. Ik ben oostelijk van P. door het mooie dal van de Erro gereden, een snel stromend riviertje met hoge rotswanden en een orkest van vogelgeluiden. Later werd het landschap wijdser en heuvelachtig.
In Spanje probeer ik zoveel mogelijk te overnachten in albergues, werkelijk spotgoedkoop en goed. De tent dient alleen nog voor noodgevallen. Wel is het vroeg opstaan, om 6.00 uur zit iedereen al in de kleren aan het ontbijt. Men vertrekt graag vroeg waarschijnlijk om de hitte van de dag voor te zijn. Vandaag liet 'de koperen ploert' het echter een beetje afweten al was het wel droog, ideaal dus.
Ook de pelgrimsmaaltijden zijn spotgoedkoop, voor 8 Euro krijg je een driegangenmaaltijd met een halve fles wijn. Kom daar in Bussum eens om!
Bijgaand wat foto's van Cirauqui, waar ik proviand heb ingeslagen, van het Monasterio de Irache waar ik helaas geen stempel (een tampon) kon krijgen omdat het gesloten was. Voor het klooster is jammer genoeg een groot wijnbedrijf verrezen, waar je ter compensatie aan de achterzijde gratis water en wijn! kunt tappen, helaas had ik geen leeg flesje bij me.
Verder het mooie plaatsje Torres del Rio en de 8 - hoekige kapel aldaar de Santo Sepulcro met bijzondere architectuur en Moorse invloeden, helaas was de sleutel niet beschikbaar. De laatste foto's zijn van Viana een oud vestingstadje waar ik nu verblijf. De albergue staat naast de ruïne van een kerk waarbij een steen met daarop 'Caminante no huy camino' . Ik vermoed dat dat betekent : gaan waar geen weg is. Een alternatieve uitdrukking voor 'pionieren' misschien???
P.s. Vanmorgen kreeg ik een berichtje van Bouwe dat Hans met de fiets gevallen is vlak voor Pamplona en een sleutelbeen gebroken heeft. Besloten is dat hij met bus en trein terug gaat naar huis. Bouwe fietst verder, we zullen proberen elkaar z.s.m. te treffen zodat we samen verder kunnen fietsen.

  • 19 Mei 2015 - 18:35

    Hans En Jetty:

    Beste Henk, ook wij hadden vandaag heerlijk 'pelgrim weer'. Nuttig dat je op jouw leeftijd nog kunt leren om niet slaafs achter anderen aan te gaan! De wijn in Irache is heerlijk. Wij schonken het aan de pelgrims tijdens het diner in Villamayor. Een flesje is niet nodig, maar hang een bekertje aan je bepakking, ook gemakkelijk om water te drinken bij een bron of kraan. Je hebt de betekenis juist weergegeven van het opschrift in Viana, alleen er staat 'Hay', er is. Waarom stuur je de tent niet terug?
    Buen Camino, Hans en Jetty.

  • 19 Mei 2015 - 18:40

    Ad:

    Henk,
    Dat gaat vlot, straks krijg je nog spijt al in Santiago te zijn. Mooie foto's. Leuk om te zien wat jij in het echt ziet. Als jij in Bussum ook zo'n 8 Euro eetgelegenheid begint, kom ik erom, dan haal ik de reiskosten er wel uit. Goede reis verder!
    Ad

  • 20 Mei 2015 - 00:40

    Claudia:

    dag Henk, het is heel bijzonder om je op deze reis dag voor dag te kunnen volgen. Wat een mooie foto's. Wat gaat de tijd snel. En wat ben je al ver. Zo te lezen gaat je tocht tot nog toe voorspoedig. Wat fijn. Wat triest voor die ander, Hans, die is gevallen. Wat een tegenvaller om deze reis noodgedwongen te moeten onderbreken. Voor jou: Vaya con Dios, Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Logroño

Van de Willemien tot Jacobus

Op de fiets naar Santiago

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2015

Week 5 Dag 40

03 Juni 2015

Week 5 Dag 38

01 Juni 2015

Week 5 Dag 37

31 Mei 2015

Week 5 Dag 36

30 Mei 2015

Week 5 Dag 35
Henk

Op de fiets naar Santiago

Actief sinds 18 April 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 14252

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 28 April 2015

Van de Willemien tot Jacobus

Landen bezocht: