Week 4 Dag 22 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu Week 4 Dag 22 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk Dijk - WaarBenJij.nu

Week 4 Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Mei 2015 | Spanje, Roncesvalles

Vandaag dus de Pyreneeën in. In mijn argeloosheid volgde ik de stroom Pelgrims de stad uit, maar naar verloop van tijd bleek dat die route niet erg geschikt was voor fietsers. Dus nam ik eerste gelegenheid waar om die route te verlaten en op de goede te komen. Daarvoor moest ik eerst wel weer een stuk afdalen en dus ook weer extra klimmen. Dus je ziet maar weer: volg nooit klakkeloos de mainstream.
De goede route was een stuk beter te doen al bleek ik nog wel 20 km te moeten klimmen bij een helling van 7 tot 9 %. Het ging verrassend goed en ik heb niet hoeven lopen. Blijkbaar toch wel wat opgebouwd de afgelopen weken. Ben nu in Roncesvalles (Spanje) in een heel grote albergue gerund door Nederlandse vrijwilligers. Het is een verbouwd klooster met grote zalen waarin blokken zijn gemaakt van steeds 4 bedden. Het weer is goed.
Hans : De albergue in St. Jean heet nu Beiliari met als ondertitel Gite du Chemin.
Bijgaand zal ik nog een paar foto's plaatsen van het hoogste punt van de col met o.a. een monument voor ridder Roeland, de trouwe vazal van Karel de Grote die volgens de overlevering hier gesneuveld is.

• 18 Mei 2015 - 10:26

Hi Henk,

Welkom op het Iberische schiereiland. Je gaat als een speer terwijl je ook veel ruimte neemt voor ontmoetingen. Heel knap gedaan tot nu toe. Nu gaat het zwaarste komen: de koperen ploert die de energie uit je lijf probeert te slaan. Maar met goed verdelen van je energie en regelmatig in de schaduw op een terrasje moet het lukken. Goede tocht verder en als je zin hebt om nog even naar Lissabon door te fietsen, altijd welkom hier! Veel plezier en tot ziens.

• 20 Mei 2018 - 21:05

Hans Detmers:

Hallo Henk,
    Ik las in je verslag een reactie van Theo Jongsma uit Lissabon.
    Theo is een studiegenoot van mij uit Delft .Heb jij het emailadres van theo,of zou je dit bericht aan hem willen doorsturen, ik zou heel graag met hem(weer) in contact komen
    Met dank,
    Hans Detmers

• 01 Juni 2018 - 16:50

Theo Jongsma:

Dit is dus mijn email Theo

• 01 Juni 2018 - 16:53

Mijn email dus: jongsmatheo@yahoo.com