De eerste dag - Reisverslag uit Couwelaar, Nederland van Henk Dijk - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Couwelaar, Nederland van Henk Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 April 2015 | Nederland, Couwelaar

mVanmorgen om 8. 15 uur vertrokken uitgezwaaid door Betty, Aafke en Enno. Het weer was wat druilerig maar gelukkig klaarde het al snel op. Het was soms wat lastig om de juiste weg te vinden vooral in de binnenstad van Utrecht. Vervolgens via Meerkerk naar Gorinchem en daar met het pontje over naar Sleeuwijk. Ben niet meer naar Krijn en Thea gegaan omdat ik op tijd wou aankomen. Net voorbij Oosterhout reden mij twee fietsers achterop waarvan een vertelde een paar jaar geleden naar Santiago te zijn gefietst. Leuk gesprek gehad en daarmee een eerste reisontmoeting. Inmiddels sta ik op de camping in Ulvenhout met 115 km. op de teller. Morgen verder

• 26 April 2015 - 21:32

Krijn En Thea:

Hallo Henk,
    Wat een afstand voor de eerste dag. Bij de gedachte alleen al krijgen wij zadelpijn!
    Wij zijn vandaag met Krijn z'n moeder gaan lunchen (in een restaurantje bij de haven waar het pontje aankomt). We zaten op hete kolen omdat het allemaal erg lang duurde en we er rekening mee hielden dat jij mogelijk nog langs zou komen. Gelukkig ben je dus niet voor een gesloten deur gekomen.
    Een goede nachtrust toegewenst!
    Hartelijke groeten,
    Krijn en Thea

• 26 April 2015 - 22:14

Bert&Marieke:

Ha Pelgrim!

Geweldig zeg! Een 1e dag gelijk al 115 km. En de tent opzetten en ook koken? Of eet je onderweg een warme hap? Moet haast wel omdat je maar 15 kg bagage mee hebt.
    Geniet van je ontmoetingen! Slaap lekker en voor morgen .. Fris weer op en de blik gericht op het zuiden!!
    Een Zwolse groet .. M&B

Hallo Henk,
    Inmiddels is de Koningsdag voorbij en heb ik het idee dat jij met vlag en wimpel de grens bent gepasseerd. Stoer,dat je de eerste dag je doel hebt bereikt, misschien was deze dag wat lichter met zoveel muziek en dans om je heen
    Hopelijk niet teveel last van zadelpijn en andere ongemakken, voor morgen een mooie en zonnige tocht gewenst.

• 28 April 2015 - 01:29

Bep Baars:

Sorry, sorry, wat oenerig, blijkt eerst niet te werken en zie nu vele keren ,startproblemen.

• 28 April 2015 - 14:12

Saskia Bouwens:

Ben trots op je! Je doet het toch maar. Weet nog dat ik met Marry van Hoogeveen naar Winschoten ben gefietst (we waren 16), MAAR je doet het toch maar ................................... liefs Sas.

• 28 April 2015 - 15:10

Marc Alcide:

Stempel te Mechelen gegeven op 28 april 2015 rond 10.45 uur, door ondergetekende. Ik heb Henk de raad gegeven te passeren in de Mechelse Sint-Jacobsstraat, de straat van waaruit alle Mechelse pelgrims vertrokken, sinds de 14de eeuw.
    Vanuit de Sint-jacobsstraat gaan ze dan traditioneel onder de poort van de Brusselpoort.
    in naam van de stad Mechelen wensen wij Henk een behouden tocht